Ergebnis 1 bis 4 von 4
    brainshock ist offline Lounge-Member

Adminrechte bei PHPmyAdmin

Kann man bei PHPmyAdmin Administratorrechte vergeben. Ich meine damit, dass man es auf den eigenen Server lädt und dann PHPmyAdmin nur mit einem Passwort nutzen kann (nicht für alle zugänglich).

mfg

sanchez ist offline Lounge-Member
    du hast das doch sicherlich in einem Ordner...versehe den doch mit htaccess...oder hab ich dich falsch verstanden...
    Niemals aufgeben...aufgeben gilt nicht

digleu ist offline Kaiser
    das neue phpMyAdmin biete auch so ne Funktion an. Du kannst nen controlluser einrichten, der dann die Userkontrolle macht (wennde um htaccess rumkommen willst).
    Hier der wichtige Auszug aus der myadmin doku:
    Using authentication modes:
    Http and cookie authentication modes are recommended in a multi-user environment where you want to give users access to their own database and don't want them to play around with others.
    Nevertheless be aware that MS Internet Explorer seems to be really buggy about cookies, at least till version 6. And php 4.1.1 is also a bit buggy in this area!

Http and cookie authentication modes are more secure: the MySQL password does not need to be set in the phpMyAdmin configuration file (except for the "controluser" -see the Configuration section-).
    However, keep in mind that the password travels in plain text, unless you are using the https protocol.
    In cookie mode, we send the password in a temporary cookie, so most browsers should not store the password in their cookie file.

For 'http' and 'cookie' modes, phpMyAdmin needs a controluser that has onlythe SELECTprivilege on the mysql.user (all columns except "Password"), mysql.db (all columns)& mysql.tables_priv (all columns except "Grantor" & "Timestamp") tables.
    You must specify the details for the controluser in the config.inc.php3file under the $cfg['Servers'][$i]['controluser']& $cfg['Servers'][$i]['controlpass']settings.
    This example assumes you want to use pmaas the controluser and pmapassas the controlpass, but this is only an example: use something else in your file:
    ___
    GRANT USAGE ON mysql.* TO 'pma'@'localhost' IDENTIFIED BY 'pmapass';
    GRANT SELECT (Host, User, Select_priv, Insert_priv, Update_priv, Delete_priv, Create_priv, Drop_priv, Reload_priv, Shutdown_priv, Process_priv, File_priv, Grant_priv, References_priv, Index_priv, Alter_priv) ON mysql.user TO 'pma'@'localhost';
    GRANT SELECT ON mysql.db TO 'pma'@'localhost';
    GRANT SELECT (Host, Db, User, Table_name, Table_priv, Column_priv) ON mysql.tables_priv TO 'pma'@'localhost';

Then each of the trueusers should be granted of a set of privileges on a set of particular databases but shouldn't have any global privileges. For example, to grant the user real_userwith all privileges on the database user_base:
    ___GRANT ALL PRIVILEGES ON user_base.* TO 'real_user'@localhost IDENTIFIED BY 'real_password';
    What the user may now do is controlled entirely by the MySQL user management system.
    With http or cookie auth mode, you don't need to fill the user/password fields inside the $cfg['Servers']array.
    Keyboard not found. Press F1 to continue.

brainshock ist offline Lounge-Member

danke

Ok, dann lade ich mir die aktuelle Version herunter.

Vielen Dank.

MfG

Lesezeichen